11e MTB-toertocht voor goede doel met nieuwe voorzitter

Foto: Cross for the Crocus

De goede-doelen toertocht, Cross for the Crocus, heeft een nieuwe voorzitter. Hans Molewijk neemt na 10 jaar het stokje over van oprichter Jan-Willem Cornelisse. De laatstgenoemde bouwde de toertocht uit van spontane sponsoractiviteit voor een Alpd’huzes deelname tot een professionele MTB-toertocht met ANBI-status én vaste waarde in de NFTU-agenda.

Naast de nieuwe voorzitter is er ook een nieuwe hoofsponsor: Nh1816 Verzekeringen.

Samen de schouders eronder

Nh1816 deelt het hoofdsponsorschap met het Oosterhoutse advieskantoor M.E.B. Bedrijfsverzekeringen. “Het grootste deel van de klanten van M.E.B. Bedrijfsverzekeringen woont in een straal van 20 km rond Oosterhout. We zijn heel trots om samen met Nh1816 hoofdsponsor te zijn van Cross for the Crocus vanwege de grote lokale betrokkenheid,” vertelt Maurice van Gils, medevennoot van M.E.B., die zelf jarenlang in de organisatie heeft meegeholpen van de Crossen en de fietssport al jarenlang beoefent. “Samen de schouders eronder en zoveel mogelijk geld inzamelen voor belangrijke goede doelen, dat geeft ons energie!”

Over de Cross for the Crocus

OP 16 februari a.s. wordt voor de 11e keer, de sfeervolle MTB-toertocht, Cross for the Crocus gereden. Deze uitdagende en uitstekend verzorgde MTB-toertocht heeft drie goed uitgepijlde afstanden (25 km, 55 km of 70 km) en start vanaf het clubhuis van De Jonge Renner nabij Recreatieoord de Warande. De routes gaan door de prachtige bossen, zandverstuivingen en heidevelden rond Oosterhout, Dorst en Rijen en grotendeels over de geroemde MTB Tracks Oosterhout om de gewilde paarse krokus te verdienen. De inschrijving bedraagt slechts 10 euro p.p. Het volledige inschrijfgeld gaat naar goede doelen waar de strijd tegen kanker centraal staat.

Nh1816 als hoofdsponsor

Nh1816 is een coöperatie zonder winstoogmerk. Ze staat voor een betrokken particuliere schadeverzekeraar, die uitsluitend samenwerkt met lokale, deskundige verzekeringsadviseurs. Een deel van de winst die het bedrijf maakt, geeft zij terug aan de samenleving. Bijvoorbeeld via lokale goede doelen evenementen zoals Cross for the Crocus. Mark de Niet, marketing en communicatiemedewerker, legt uit: “Nh1816 draagt graag bij aan evenementen met een lokale betrokkenheid en zichtbaarheid. Samen de schouders eronder! Cross for the Crocus straalt precies dit gevoel uit.” Hans Molewijk, Voorzitter van Stichting Cross for the Crocus, vertelt: “We zijn super blij met deze flinke steun in de rug voor de goede doelen waar wij geld voor ophalen met deze succesvolle toertocht. We werken al jaren met een groot en ervaren team en staan bekend om de mooie routes en uitstekende organisatie. Hierdoor zijn we geprofessionaliseerd en gegroeid naar 1.400+ deelnemers en hebben twe jaar geleden de officiële ANBI-status behaald. Ik ben trots dat we hiermee het vertrouwen van zo’n grote partij als Nh1816 krijgen.”

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen