Gemeente Etten-Leur reageert traag op vragen per mail

Foto: Pricon

Gemeenten in Noord-Brabant hebben zich verbeterd in het beantwoorden van vragen per mail ten opzichte van vorig jaar. Dit blijkt uit jaarlijks onderzoek van klantcontactbeheerder Pricon, waarbij alle gemeenten onlangs zijn benaderd met een eenvoudige vraag.

Van alle Noord-Brabantse gemeenten geeft 86 procent op tijd antwoord op een eenvoudige vraag. Vorig jaar lag dit percentage nog op 64 procent van de gemeenten. Hiermee presteert de provincie dit jaar boven het landelijk gemiddelde. In de e-mailgedragslijn voor overheden is bepaald dat gemeenten binnen twee werkdagen antwoord moeten geven op een eenvoudige vraag.

Etten-Leur doet het minder goed

7 procent van de Noord-Brabantse gemeenten heeft dit jaar na drie weken nog steeds geen antwoord gestuurd op een eenvoudige vraag. Vorig jaar was dit nog bij 18 procent van de gemeenten het geval. Helaas betreft dat dit jaar de gemeente Etten-Leur. Daarnaast liet reactie ook lang op zich wachten in Helmond, ‘s-Hertogenbosch en Oss.

Bereikbaarheid en privacy

In Noord-Brabant vermeldt dit jaar 20 procent van de gemeenten geen e-mailadres op hun website. Vorig jaar ging dit nog om 23 procent van de gemeenten.

5 procent van de gemeenten in Noord-Brabant verplicht burgers onnodig persoonlijke informatie te delen als zij een eenvoudige vraag willen mailen. Bij deze gemeenten kan dit namelijk alleen nog maar via een contactformulier, waarbij het verstrekken van persoonlijke gegevens verplicht is. Vorig jaar bedroeg dit percentage nog 7 procent.

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen